Na czym polega field marketing?

Istnieje pewna interesująca gałąź marketingu, którą popularnie nazywa się marketingiem terenowym, czyli z angielskiego tak zwany field marketing. Ta dziedzina marketingu pojawiła się w Polsce w drugiej połowie lata dziewięćdziesiątych. Pierwszymi działaniami, które się z nią wiązały, to przede wszystkim pojawienie się przy półkach sklepowych z danych produktem hostess oraz animatorek sprzedaży, których celem było nakłonienie potencjalnego klienta do dokonania zakupu, a również do stworzenia pewnej więzi z towarem danej marki, by zakupy odbywały się regularnie i długofalowo. Same półki natomiast zostały poddane pewnym działaniom merchandisingowym, które wiązały się z lepszym rozplanowaniem ekspozycji towaru na miejscu, w którym się znajdował, by przykuwał uwagę oraz nakłaniał do jego zakupu. Tego typu działania wciąż są bardzo popularne, do dzisiaj widać, jak produkty są prezentowane oraz eksponowane, by przykuć wzrok i zachęcić do ich nabywania. Co więcej, tego typu działania wiążą się z niskimi nakładami finansowymi, ponieważ taka metoda nie jest bardzo wymagająca, jeżeli chodzi o środki użyte do jej przeprowadzenia.

Obecnie jednak marketerzy oraz rynek wciąż poszukują nowych metod oraz sposobów aktywizacji. Bardzo często spotyka się obecnie metody, które opierają się na materiałach POS, jak również na ekranach LCD, które emitują programy związane z danym produktem oraz jego promocją. Field marketing korzysta również z wielu form animacji całej sprzedaży, które realizuje się przez specjalnie w tym celu przygotowane zespoły promocji. Przede wszystkim w tychże zespołach hostessy posiadają adekwatny wygląd, maja również odpowiedni strój, który podkreśla daną markę i produkt, całe stanowisko promocyjne jest odpowiednio zaaranżowane, również włącznie ze scenariuszem promocji oraz narzędziami, które w tym celu są wykorzystywane. Jednym z takich narzędzi może być na przykład marketing zapachowy. Istnieje wyraźna tendencja do tego, by wychodzić poza ramy danego obiektu, dzięki czemu takie działania nie odbywają się jedynie już w obiektach i centrach handlowych, ale również na ulicach miast, w miejscach, w których skupia się dużo przechodniów, a natężenie ruchu sprzyja owocnej i efektywnej promocji. Field marketing powinien zatem być metodą wykorzystywaną przez wielu marketerów, którzy pragną nawiązać dialog z klientami. Takie narzędzie jest bowiem najlepsze tam, gdzie chce się w bardzo szybki sposób odpowiedzieć na działania, jakie prowadzi konkurencja i przejąć konsumentów, którzy jeszcze nie są zdecydowani. 

Field marketing http://cursor.pl/oferta/sales-marketing-services/event-marketing/